Вт, 18 апреля 2023, 10:56
просмотров: 3498 коментариев: 43 

Проблеми зростання

Проблеми зростання

Перед початком я пропоную вам провести просто для себе уявний експеримент. Постарайтеся пригадати свої очікування: а) після призначення Кучера та Краснікова, б) після фінішу на першій сходинці перед зимовою перервою, в) прямо зараз після поразки «Зорі».

 

Якщо зовсім коротко – американські гірки, правда ж? Але самі ці перепади мають вчити вболівальників старатися розуміти, що стоїть за результатом поза завісою емоцій. Навіть якщо на кону довгоочікуване чемпіонство і цих емоцій реально забагато.

 

Це і є проблеми зростання клубу, що був ще у першій лізі чотири роки тому, після того витратив менше 10 мільйонів доларів, а вже веде боротьбу за чемпіонство. І проблеми зростання клубу, який все менше починає бути схожим на старий «Дніпро». Так, ця аура досі існує, але у нинішніх умовах пишеться вже власна історія та власні порівняння.

 

Був «Кучер крутий», а зараз «Кучер не здатен ні на що»? Так він і не перше, і не друге. Кучер зараз проводить свій перший (це слово хочеться особливо підкреслити) сезон у якості головного тренера на рівні найвищого дивізіона – і очевидно, що йому треба ще рости та працювати і над собою, і над тактичним розвитком, і над взаємодією з футболістами.

 

І, можливо, рости не сезон і не два – але і ознак того, що він зупинився у прогресі також немає. А деякі рішення (як Сарапій у центрі захисту чи патерни пресингу) показують, що він здатен на те, чого немає у багатьох інших тренерів чемпіонату. Чи варто було довірятися саме йому? Назад час вже не відмотаєш, а який би не був кінцевий результат – з Кучером клуб, мабуть, ще на досить довгий відрізок. І від цього варто відштовхуватися у подальших оцінках і очікуваннях.

 

Було «у нас найкращий півзахист в Україні», а зараз «з Бабенком та Рубчинським неможливо боротися за результат»? І знову – ні те, і ні те. Так, їхня гра на початку весни розчаровує (а може когось і злить), але ж це не привід вимагати неможливого від опорника, у якого для цієї роботи об’єктивно немає достатніх ні фізики, ні швидкості. Скажіть вам перед сезоном, що Бабенко проведе таку осінь – і що, хоча б хтось з вас повірив? Я б – точно ні.

 

Або очікувати дива від півзахисника, який пережив чотири такі травми, що 90% футболістів на його місці б завершили кар’єру ще десь на другій спробі. Рубчинський, який від нового тренерського штабу отримав довіру, яку б не отримав від того ж Йовичевича, також має оцінюватися згідно обставин. І Валік, і Бабенко будуть помилятися, але, наприклад, у мене немає сумніву, що якби вони не віддавали самих себе на 100 та більше відсотків власної форми, так високо «Дніпро-1» зараз би в турнірній таблиці не знаходився.

 

Думаю, продовжувати можна ще довго – позиція голкіпера, крайні захисники, залежність від лідерів, рівень трансферів. Це все є, але. Ключова тут думка – «Дніпро-1» високо у таблиці не тому, що у клуба ідеальні гравці, ідеальний тренер чи ідеальний менеджмент. Десь збіг обставин, десь неймовірна форма окремих гравців, десь падіння попередніх фаворитів, десь ризиковані, але правильні ставки від причетних до клубу. Окей, давайте приймати таку ситуацію та відштовхуватися від неї.

 

Все вище наведене не означає, що гонка за титул завершена. Просто до неї треба ставитися не як до події всього життя, невдача у якій ставить хрест одразу на всіх. Ні, це просто класний шанс, який випав клубу і який ще ніхто не відпустив. Це не ситуація, коли в суперниках у гонці «Манчестер Сіті», який висмоктує душу і серце у суперників в останні місяці сезону.

 

Чи класно зараз грає «Шахтар»? Та ні, десь навіть жахливо і, може скажу щось дивне, грає достатньо гірше «Дніпра-1» в останні декілька тижнів. Десь їм пощастило, але я б не поставив на те, що таке буде відбуватися і надалі. Просто порівняйте календар – у «Шахтаря» попереду величезні як для рівня їхнього тренера випробовування. Наберіться терпіння і, мабуть, віри. Навіть не здивуюся, якщо все досі буде вирішуватися у передостанньому турі. І не здивуюся, якщо навіть і друге місце буде втрачене – просто ось такий зараз сезон.

 

І навіть якщо в травні «Дніпро-1» не буде знаходитися на позиції, яку ви очікували взимку (і не очікували минулого літа) – так, прикро, але за такого сценарію я б відчував великий спектр емоцій, але точно не хейт. Ви можете думати інакше – і це ваше право також. Проблеми зростання та пошуку консенсусу стосуються не лише клубу, а й його вболівальників.

 

 

Volodymyr Harets, спеціально для FCDNIPRO.COM

 

 

43 комментария
  • Serhii_Rudinini
    Вт, 18 апреля 2023, 11:12
    Класний матеріал, дякую! Погоджуюсь! Ті самі емоції!
    рейтинг: +8
  • FCDD92
    Вт, 18 апреля 2023, 11:15
    Дякую за думки та статтю, Володимире! Але ж все таки я б не применшував того факту, що саме зараз і є історичний момент, коли ми можемо виграти чемпіонат. Так на початку сезону думаю ніхто про це не думав, але апетит приходить під час їжі, і було б неправильно про це зараз не думати і не мріяти. Звичайно ми не знаємо що буде далі з динамо, але в такому стані і ми зараз. Самі знаєте хто, людина настрою, сьогодні ми рубимось за перше місце, а завтра всі гравці розбігаються і все починається нанаво…Все таки хочеться повірити у маленьке футбольне чудо, і так як грали ми по осені, це реально.
    рейтинг: +9
  • Віктор1983
    Вт, 18 апреля 2023, 12:21
    І це при тому що мінус сім балів перед кротами ти хочеш виграти чемпіонат забудь як страшний сон.
    рейтинг: -5
  • Сердитый Стасик
    Вт, 18 апреля 2023, 14:56
    -7 и игра в запасе, ремарка.
    и да, запретить мечтать — глупо.
    рейтинг: +2
  • Віктор1983
    Вт, 18 апреля 2023, 19:51
    Знову гра в запасі її ще треба виграти не внічію відкатати а виграти і ніякого прогнозу вона не дає як що до цієї гри вони ще хоч раз програю та пару нічіїх скатають забудьте про не дограну гру забудьте як будь то її немає треба всі матчі вигравати а особливо в кротів і щоб вони десь спотикнулися та на пару щ лугандонами от тоді можна буде вспонити про недограну як бонус.
    рейтинг: +1
  • VHarets
    Вт, 18 апреля 2023, 12:34
    Заборонити мріяти я не можу — і не хочу) Я впевнений, що наступні матчі 5 «Дніпро-1» проведе точно краще, ніж попередні 5 — а далі вже будемо дивитися, як ляже карта не тільки тут, а й з «Шахтарем», який з топ-8 командами зіграв весною тільки з «Кривбасом».
    рейтинг: +3
  • FCDD92
    Вт, 18 апреля 2023, 13:51
    Погоджуюсь, в тотальну гегемонію кротів не вірю. Ще має бути шанс у нас.
    рейтинг: +1
  • Alter Vlad-1
    Вт, 18 апреля 2023, 22:21
    «VHarets», вот след. даже 6 игр можно выиграть: Рух, Ингул, МХк, ЧО, Минай, Колос. Но можно провалиться в последних 4-х: Алекс, Ворскла, Шахтёр, Кр.басс — может быть 2победы+ 1ничья+ 1поражение.

    У «Шахтёра» те же соперники + 4 бойца: ДК, Алекс, Дн-1, Ворскла. В них 2победы+ 2 поражения= потеря 6 баллов, у Дн- 4 балла.
    Чтобы этого отставания не было — сыграть лучше, на пределе!
    рейтинг: 0
  • сергій лях
    Вт, 18 апреля 2023, 12:40
    Так, треба щиро вірити у маленьке футбольне диво! Треба докладати всіх зусиль щоб це диво було реалізоване!
    рейтинг: +1
  • Дрон
    Вт, 18 апреля 2023, 11:15
    У меня вопросов к автору много, но задам 1: шо он курил, когда писал?
    рейтинг: -17
  • Nicon
    Вт, 18 апреля 2023, 12:26
    смешно, по делу, много конкретики
    нет, это не про ваш комментарий
    рейтинг: 0
  • Дрон
    Вт, 18 апреля 2023, 16:43
    Не считаю умным делом — обсуждать глупости. Вот и вся конкретика. Скажу лишь это: эмоции болельщиков — это НОРМАЛЬНО. «американські гірки» — это НОРМАЛЬНО. А в имеющейся на сегодня провальной игре Днепра виноваты не обстоятельства, а трансферная кампания и работа ТШ.
    І вболівальники НЕ МАЮТЬ ПОТРЕБИ шукати якійсь ефемерні консенсуси. Вони мають потребу отримувати ЗАДОВОЛЕННЯ від гри улюбленої команди, а не ригати від неї.
    Теперь достатньо конкретики чи потрібно кожну фразу обсмоктувати?
    рейтинг: +10
  • Nazariodp
    Вт, 18 апреля 2023, 11:18
    Полностью солидарен с автором!
    рейтинг: -1
  • Oldfanat
    Вт, 18 апреля 2023, 11:47
    На 100% согласен с автором. Но, не могу смириться с тем, что игроки 90 минут ходят по полю пешком. Хотя я не тренер, может по другому они и не могут.
    рейтинг: 0
  • сергій лях
    Вт, 18 апреля 2023, 11:58
    Гарний, об'єктивний аналіз.
    Як на мене, Кучеру явно бракує харизми, емоцій, натхнення, які мають передаватися гравцям на полі.
    Щодо воротарів, то Валеф чудово грає у рамці, м'яч ніби преклеюється до його рук. А ось на виходах Валеф діє невпевнено. А ще, як не дивно для бразильця, він кепсько грає ногами.Згадаймо його дві поспіль помилки в простих ситуаціях в кінці 1 тайму проти Олександрії. Рибак, як з'ясувалося, нині грає нестабільно. То можливо тренери поспішили попрощатися з Юрчуком?
    Щодо оборони, то останнім часом дещо розчаровує гра Сватка, який здорово грав восени. Можливо не треба було прощатися з Логіновим, який успішно грає в Олександрії. А навіщо треба було брати ветерана Федоріва?
    В півобороні важко робити якісь зауваження старанному Бабенку. Йому просто не вистачає майстерності. А наполегливому й завзятому Рубчинському, який вміє грати нестандартно, явно бракує поки що фізичної витривалості. Можливо в півобороні варто використовувати атакуючий варіант-в центрі Піхальонок, Рубчинський, Бланко, на флангах-Гуцуляк, Пеглоу?
    В нападі у нас лише Довбик-фактурний, швидкий, але тільки лівоногий бомбардир. Прикро, що не вдалося придбати ще одного нападника…
    Попереду у дніпрян ще 10 матчів і треба докласти максимум зусиль, щоб досягти золотої мети. Нічого ще не втрачено. Борімося- поборемо!
    рейтинг: +8
  • уанф
    Вт, 18 апреля 2023, 12:06
    Проблеми зростання породжуються також тим, яким чином відбувається це зростання. Можна планувати і діяти з розрахунку на тривалу перспективу, на роки наперед, спираючись на власні РЕАЛЬНІ можливості. А можна перетворювати кожен сезон (та і кожну гру) на істеричні вимоги чемпіонства негайно і ось тут, бо колись власник чи спонсор забажали, щоб через кілька років на стадіоні звучав гімн ЛЧ, і ніяк не інакше.
    рейтинг: -1
  • Александр
    Вт, 18 апреля 2023, 12:26
    Шахтер играет на одной ноге, они так играют всегде в чемпионате Украины. Стараются не форсировать события. Да в таком темпе иногда возникают проблемы, но и сохраняются силы на длинной дистанции. У них всегда был один конкурент если не учитывать золотые годы, когда Днепр и Металист могли составить этим 2-м конкуренциюю А вот мы играем сейчас на надрыве отсюда и все эти травмы на ровном месте. Не хватает запаса мощи команде и это уже видно. А до финиша еще 10 матчей.
    рейтинг: -2
  • AlexDnepr
    Вт, 18 апреля 2023, 12:34
    Не играют они на одной ноге сейчас.
    рейтинг: 0
  • VHarets
    Вт, 18 апреля 2023, 12:36
    «Грають на одній нозі» — з реальності тут залишилося лише психологія, що деякі команди виходять на матч з програшним настроєм. Коли настрій як у «Чорноморця» — одразу біда.

    Подивимося ось, чи покажуть вони хоча б щось проти кризового «Динамо».
    рейтинг: -1
  • Анатолий Викторович
    Вт, 18 апреля 2023, 14:02
    С Черноморцем тайм 11 на 10 никакого на одной ноге и близко не было.
    Против Львова фарт и больше ничего.
    рейтинг: -3
  • Палич
    Вт, 18 апреля 2023, 13:00
    Прочитавши аналіз автора, висновок-начеб то все по ділу.
    Але особиста моя думка-Кучер це не той тренер який здатний вивести Дніпро на той рівень, чого чекають вболівальники.
    З таким складом як в нас-мабуть той самий Шаран міг би опинитися на цих позиціях, де ми зараз.
    -Постійні травми гравців, говорить про те, що все таки є некомпетентність.
    -в самій грі явно не має малюнку, гра зовсім не дивиться.грають через потуги.
    -страшно уявити, щоб ми робили без Довбика, хто забивав би.
    чи зможемо ми залишитись на цій позиції-не факт.Зоря явно хоча бути вище нас(хоча і в неї немає постійності в грі).
    Шахта звісно може також втрачати очки, але в неї є «покровітєлі» і нам мабуть її не здолати в цьому сезоні.
    рейтинг: +7
  • Анатолий Викторович
    Вт, 18 апреля 2023, 13:59
    За попытку остановить хейт ПЯТЬ! Хотя для подведения итогов время еще не наступило.Впереди 10 игр это треть чемпа.
    рейтинг: 0
  • Матвеус
    Вт, 18 апреля 2023, 15:17
    Сейчас выскажу лишь своё мнение, и не претендую ни в коем случае на его безусловную правоту, но! Вы знаете, посмотрел кусочек Цыганика, где он как раз про нас говорил, и словил себя на мысли, что нам нужно успокоиться. Дело в том, что к большому сожалению, наша команда в её нынешнем виде, это не та история, не та сказка, которую мы все так ждём. А наша история сейчас совершенно иная. И эта история, к глубочайшему сожалению не про триумф, не про чемпионство, не про команду мечты, которая не смотря ни на что и во что бы то ни стало единым и дружным «кулаком» стремится на всех порах к своей цели. Как Лестер в своё время например. Почему Лестер? Потому, что история там с составом очень похожа на нашу. Они, как и мы, имея фактически двух системообразующих игроков, Дринквотера и Варди, просто взяли и отымели всю АПЛ, проехавшись по ней неудержимым катком ЛИШЬ В ОДНОМ СЕЗОНЕ, не более. Но у них тогда была МЕЧТА, ЦЕЛЬ, и самое главное — ВЕРА В ЧЕМПИОНСТВО, ВЕРА ДО КОНЦА! Поэтому можно сколько угодно нарекать на стимуляцию кротами наших соперников, и т.д., но Цыганик выдал фразу, после которой я тупо успокоился. Он сказал, что Днепр уже не верит в чемпионство, и им сейчас нужно уже думать не о чемпионстве, а о том, чтобы удержать второе место. Эти слова были для меня, как «серпом по яйцам», они меня очень обескуражили. Но опять же, ещё впереди достаточно матчей, посмотрим. Возможно, он это сказал специально, чтобы разозлить нашу команду, и немного встряхнуть. Не знаю… Интересно, кто что думает по этому поводу?)
    рейтинг: +10
  • UTOPIE
    Вт, 18 апреля 2023, 16:49
    Поддерживаю мысли. Тоже считаю, что большим успехом станет удержать хотя бы вторую строчку, хотя в отличие от автора не верю, что до конца сезона мы качественно улучшим свою игру, пусть даже и на пять копеек. Результаты будут далеко не такими радужными, на которые многие ещё упорно продолжают надеяться. Нет, конечно, мы можем и должны побеждать всевозможные Минаи, Колосы, Рухи и кто там ещё?.. Ворсклу быть может обыграем (хотя я бы не был в этом так уверен), Металлист должны… Но выйти на результат прошлой осени, на серию побед, и тем более на осеннее качество футбола — мы нынче точно не способны. Одна из причин — низкий уровень всех пришедших зимой, которые не то, что не усилили действующий основной состав, они его просто вдвойне ослабили… Посмотрите на эмоции лидеров во время игр — Довбик, Гуцул, Бланко, Пиха — кроме досады на лицах всех ничего уже нет… Как можно играть с партнёрами, которые заведомо ниже классом тех же ушедших ранее? Конечно начнётся дисбаланс и демотивация, отсутствие желания рыгать и всё отсюда вытекающее…
    Ещё чуть побольше в команде пляжников и вернёмся на уровень футбола 2017 года… За Кучера не говорю — всё сказано давно. Просто хороший парень, который когда-то играл в хорошей команде!
    рейтинг: +7
  • уанф
    Вт, 18 апреля 2023, 19:35
    До кінця сезона гра якраз може покращитись, бо нарешті більш-менш визначиться основний склад і налагодиться взаємодія на полі.

    Перед тим, як влітку знову частина гравців піде, а наберуть нових.

    І все розпочнеться спочатку.
    рейтинг: 0
  • Дрон
    Вт, 18 апреля 2023, 16:53
    Цыганыка не смотрел, но после игр с АЕКом и двух первых в ЧУ принял для себя решение не рвать себе нервы за чемпионство. Пытаюсь наслаждаться игрой, но это получается только эпизодами. А команда… она скорее верит в новый рекорд среди бомбардиров, чем в чемпионство. Что-то там не так в нашем королевстве.
    рейтинг: +5
  • Lexa
    Вт, 18 апреля 2023, 18:22
    Так а в чому лейтмотив? Ми і так високо — не варто аж так переживати?)
    рейтинг: 0
  • Матвеус
    Вт, 18 апреля 2023, 19:49
    Згоден, але ж як, поясніть мені будь ласка, буквально за декілька весняних матчів +5 над кротами ми спромоглися перетворити в -7? Як тут не переживати?) Такого я ще у футболі не бачив, чесно кажучи)
    рейтинг: +6
  • Анатолий Викторович
    Вт, 18 апреля 2023, 20:19
    СК до зимнего перерыва проиграл 1 матч и 2 сыграл в ничью.кроты 1 матч проиграли нам и 3 сыграли вничью.
    У меня получается 2 очка разницы.Как у вас получилось 5?
    рейтинг: -2
  • Матвеус
    Вт, 18 апреля 2023, 21:11
    Ну, по состоянию на первый день зимней паузы у Днепра в турнирной таблице было 35 очков, у кротов — 30. Что не так?)
    рейтинг: +1
  • Анатолий Викторович
    Вт, 18 апреля 2023, 21:46
    Может разное количество матчей?)
    рейтинг: 0
  • Матвеус
    Ср, 19 апреля 2023, 02:26
    Скорее всего)
    рейтинг: -1
  • сергій лях
    Ср, 19 апреля 2023, 12:58
    При цьому гірники зіграли на один матч менше. Тому по втраченим очкам дніпряни випереджали гірників на два очка…
    рейтинг: +1
  • Матвеус
    Вт, 18 апреля 2023, 20:00
    Класна публікація, дуже дякую! Аж легше стало)
    рейтинг: -1
  • фермер
    Вт, 18 апреля 2023, 22:29
    Хотелось бы в туре болеть за Днепр, а не за Львов против Шахтера к примеру.
    рейтинг: +4
  • фермер
    Вт, 18 апреля 2023, 22:37
    Сейчас Челси-Реал это сказка.Все пасы вперед, в атаку.Где Кучер подсмотрел эту бразилию в исполнении ЦЗ и вратаря непонятно.Люди так не играют.
    рейтинг: +5
  • Alter Vlad-1
    Вт, 18 апреля 2023, 22:39
    Для «МАТВЕУСА» и для Вас повторю эту раскладку игр.
    Вот след. даже 6 игр можно выиграть: Рух, Ингул, МХк, ЧО, Минай, Колос. Но можно провалиться в последних 4-х: Алекс, Ворскла, Шахтёр, Кр.басс — может быть 2победы + 1ничья + 1поражение.

    У «Шахтёра» те же соперники + 4 бойца: ДК, Алекс, Дн-1, Ворскла. В них 2победы+ 2 поражения= потеря 6 баллов, у Дн- 4 балла.
    Чтобы этого отставания не было — сыграть лучше, на пределе!
    рейтинг: -4
  • Анатолий Викторович
    Ср, 19 апреля 2023, 09:55
    С дк, Алесами, Колосом, Ворсклой и Зарей ( про нее вы забыли) шахтер играет в гостях.С Ингульцом тоже в гостях но могут купить перенос.
    рейтинг: -1
  • Александр
    Ср, 19 апреля 2023, 10:37
    Меня Рух и Ингулец больше настораживают, как Ворскла в этом сзоне! Ворскла играет в атакующий футбол, особо нечего ен демонстрируя в плане результата. А вот Рух и Ингулец могут закрытся и мы или ен забьем или 1 дурачка пропустим с таким хаосом в защите. И будем снова обсуждать 70% владения и провал. Кривбас тоже самое!
    рейтинг: +3
  • AnderUman
    Ср, 19 апреля 2023, 11:57
    Статья отличная-плюсую.Но чемпионство, повторюсь в который раз, к сожалению безвозвратно просрано.Я об этом с полной уверенностью сказал уже после первых двух туров-бездарнейших во всех отношениях матчах с Алексами и никакущим ДК.Вообще не хочу дальше нервничать, просто жалко и обидно, что своим же руками и ногами фактически вручили титул левейшей шахте с её бездарем тренером-иудой.
    рейтинг: +6
  • Жоня
    Ср, 19 апреля 2023, 12:24
    Нормально, что люди верят, надеяться на чемпионство. Меня удивляет то, как они реагируют на иное мнение. Считают болельщиками Шахтера тех, кто понимает, что с такой игрой для нас успех второе место. Пытаются безуспешно оскорбить. Хотя своим поведением могут унизить только себя.
    рейтинг: +1
  • Alter Vlad-1
    Ср, 19 апреля 2023, 16:31
    Да, здесь такие странные псевдо-болельщики: на мои общие рассуждения с возможными результатами и призывом «сыграть лучше (чем сейчас!), на пределе» эта толпа набросала 5 минусов!! Думаю, а с чем Оно не согласно? — с возможными потерями очков? или что нужно собраться и сыграть Лучше?
    С чем несогласны??
    Хотя в итоге я полностью и давно думаю как и «AnderUman».
    рейтинг: 0
  • We want DD
    Чт, 20 апреля 2023, 01:03
    «Проблеми зростання» — це коли дерево горіха вимахує вище хати й восени горіхи барабанять всю ніч по шиферу даху…

    Шо відбулось рік тому? Зустрілись 2 самотності й вирішили, що цей день настав: доля-вдача посміхається та дмухає в їх вітрила…
    А тому вони можуть взяти «на хапок» чемпіонство, відтеребенькавши усю футбольну мішпуху…
    І трапилось напівдиво. Ідея заволоділа масою та стала силою. На цьому куражі — та за сприятливої коньюктури — вийшла неймовірно вдала осінь…
    Врешті решт всьому приходить кінець. Кураж випарився, а разом з ним щезла й впевненість у правильності ідеї. Проте вилезлі всі недоліки…

    Це все почалося як авантюрна пригода. А яким у них зазвичай буває кінець? Отожбойвоно! Цього ніхто не знає. І саме тому нас чекає дуже цікава розв'язка…
    рейтинг: +2